ponedjeljak, 13. veljače 2012.

Vrtićka trauma

Jutros je stao snijeg, a sunce obasjalo Zagreb. Nakon jutarnje sapunice, “Svi su ludi od ljubavi“, spremila sam se u grad.


Satima sam, škljocajući fotoaparatom, obilazila omiljene ulice i trgove. Stvarno satima. Dva puta sam i predahnula, uz kuhano vino. Morala sam se oporaviti od toga što mi je snijeg s krovova, jednom za ozbiljno i tri puta skoro, pao na glavu. A, i unatoč visokoj temperaturi od -1°C, poprilično sam se smrznula.


Sad se sigurno pitate otkuda mi toliko slobodnog vremena. Paaaa, baš sam se našla između dva posla. Ne izmotavam se. Imam posao, ali još nisam počela raditi ;-)


Vratimo se prvotnoj temi, hladnoći. Nakon duge, zimske šetnje, ništa ne godi bolje od tople juhice.

JUHA OD PORILUKA I KRUMPIRA S POŠIRANIM JAJETOM

Ako ste sada napravili facu i zaključili, da dalje nećete čitati, onda sam sigurna, da spadate u skupinu hrvatskih građana, koji i danas osjećaju posljedice traume zvane “vrtićki čušpajz od poriluka“. Mogu vam samo reći, da se danas to neće promijeniti.  
Samo ću s vama podijeliti jedan jednostavan i ukusan recept, a nekom drugom prilikom ću se baciti na zagovaranje konzumacije poriluka, meni najdražeg zimskog povrća. Bit će prilike...

JUHA
30ml (dvije jušne žlice) maslinovog ulja
50g maslaca
1 manja glavica luka, sitno nasjeckana
3 poriluka, nasjeckana na tanke kolutiće (bijeli i svjetlo zeleni dio)
2 krumpira, nasjeckana na sitne kockice
pileći temeljac (vod ako ga nemate)
sol i papar


Na ulju i maslacu pirjajte luk dok ne omekša. Dodajte poriluk i ponovite postupak. Ukoliko primijetite da poriluk počinje smeđiti, dodajte još maslaca. Dodajte i krumpir te sve pirjajte oko dvije minute. Ulijte pileći temeljac tako da u potpunosti prekrije sastojke. Kuhajte na laganoj vatri, dok krumpir u potpunosti ne omekša. Dok je juha još vruća, sve izmiksajte štapnim mikserom. Začinite solju i paprom. Ukoliko vam je juha previše gusta, razrijedite je dodavanjem temeljca ili vode. U slučaju da je juha rijetka, nastavite je kuhati, dok se ne reducira na željenu gustoću.

POŠIRANO JAJE
1 jaje
voda
15g (jedna jušna žlica) soli
30ml (dvije jušne žlice) vinskog octa

Zagrijte posoljenu vodu na oko 80 stupnjeva. Naravno da nećete mjeriti temperaturu vode. Bitno je da voda ne vri, ali da se kreće, da su se pojavili mjehurići. Tada dodajte ocat. Žlicom možete malo uzburkati vodu, ali ne jako, da se jaje ne raziđe. Razbijte jaje i lagano ga spustite u vodu. Past će na dno, ali ga nemojte tamo ostaviti. Žlicom ponovno malo pokrenite vodu, neka se jaje giba. Kuhajte ga tri minute. Ni sekundu više! Izvadite ga na krpu.


Juhu servirajte u tanjur, a jaje položite u sredinu. Dekorirajte sitno nasjeckanim vlascem ili koprom.

Nema komentara:

Objavi komentar