petak, 7. prosinca 2012.

Bez čega se ne može

Sigurno vam se već dogodilo da otvorite vrata hladnjaka, a u njemu samo svjetlo. Prepoznajete se? I ja. U tim trenucima obično bih se, sa sjetom, sjetila bakinog ili maminog hladnjaka. Oni su uvijek bili poput Britanskog muzeja ili Alibabine špilje. Ogromni i nakrcani. Hoćeš nešto za sendvič? Možda samo čaša mlijeka i kruh s maslacem? Ili si za kobase i čvarke od kolinja? Ostalo je palačinki od nedjelje, a imaš i ostatke jučerašnjeg ručka. Naravno, tu su i sastojci za ono što će se tek dogoditi. Ni danas u maminom hladnjaku nikada nema manje od tri, četiri vrećice majoneze. Praznoga hoda ne smije biti.
Bilo mi je fino, ali sam život provela boreći se s kilogramima. Dobro, i dalje se borim, ali ipak kontroliram situaciju. Majonezu nisam vidjela već neko vrijeme i hladnjak mi nije krcat, ali prazan ne smije biti. Evo kako ja to radim. Možda sve već znate, a možda vam dam i pokoju ideju.
Namam hladnjak veći, nego li mi treba. To znači da nema trpanja i natrpavanja. Ne mogu u njemu pronaći sve što mi padne na pamet ili, recimo, nešto za što sam već zaboravila da sam kupila. U njemu je samo osnovno, ali kupljeno s planom kako bih u “kriznim“ situacijama mogla pripremiti nešto što volim.


1) Ne radim velike mjesečne ili tjedne kupnje. Shvatila sam da to nije za mene. Ne mogu tjedan dana, a još manje mjesec dana unaprijed isplanirati što ću jesti. Moje želje su različite iz dana u dan. Znalo mi se događati da nešto kupim, a onda bi to propalo jer mi se tjedan dana kasnije ne bi jelo.
2) Volim kvalitetnu hranu i nije mi žao potrošiti novac na kvalitetnije namirnice. Naravno takvih  namirnica neću kupiti tonu, ali ih uvijek mora biti kako bi me razveselile.
3) Imam sreću, da puno putujem. Na taj način su mi dostupne stvari, kojih nema u Hrvatskoj ili su kvalitetnije u drugim zemljama. Kada mi se pruži takva prilika, kupim kvalitetan Parmezan, med, egzotično začinsko bilje ili maslinovo ulje.
4) Shvatila sam što najviše volim jest. U “kriznim“ situacijama je bitno jesti nešto što volite i što se može pripremiti u kratkom vremenskom roku. U suprotnom, cijeli dan ćete u sebe trpati hranu i grickati u potrazi za onim pravim.     
5) I da, u kupnju nikada neću otići gladna ili žedna. Tada radim najveće greške, a ono što pokupujem ne mogu nagurati u svoj maleni hladnjak.

U hladnjaku uvijek imam maslac, jaja, mlijeko, slatko vrhnje, komad pancete, češnjak, luk i limun. To su osnovne namirnice s kojima možete napraviti “čuda“. Kao moj osobni dašak luksuza, prisutni su teglica Dijon senfa i komad vrhunskog Parmezana. Ne onog iz samoposluge, već s razno raznih europskih tržnica i delikatesse trgovina.


Od kada sam razvila ljubav prema azijskim okusima stalni stanovnici moga hladnjaka su i đumbir i limeta.
U kuhinjskom ormariću uvijek moraju stajati sol, papar, šećer i brašno. Koristim isključivo maslinovo ulje. Za svakodnevno kuhanje u Grčkoj nabavljam neutralno, kvalitetno i od hrvatskog ulja bitno jeftinije kretsko ulje. Za salate i završavanje jela priuštim si bočicu vrhunskog hrvatskog ili, opet, kretskog ulja.
Uvijek pazim da mi ne ponestane vina za kuhanje. I crnog i bijelog. Koristim najjeftinije moguće vino. Niti vrhunski sommelier ne može prepoznati što ste koristili za kuhanje. Stoga, opustite se.
Uvijek imam i Arborio ili Carnaroli rižu za rižoto. Kao osobni luksuz dozvoljavam si bočicu sherry octa iz Jereza (Vinagre de Jeres – reserva), sušene rajčice i vrhunsku talijansku tjesteninu, koju opet kupujem širom Europe. Ukoliko mi ponestane takve tjestenine, radim vlastitu, jer su sastojci za nju već u hladnjaku i ormariću.


Sušene rajčice čuvam u maslinovom ulju.
Nema tu puno filozofije, samo dobar plan i program.

Jedno od mojih najdražih “kriznih“:

TJESTENINA S PANCETOM, SUŠENIM RAJČICAMA I PARMEZANOM
-za 2 osobe

160g tjestenine
100g sitno rezane pancete
100g sušenih rajčica iz ulja
20g maslaca
svježe ribani parmezan, sami odredite količinu


U loncu uzavrele, slane vode skuhajte tjesteninu al dente. Mrvicu manje od one koju biste poslužili.
Kada je tjestenina već pri kraju, na štednjak stavite tavu s pancetom. Tava je ugrijana, kada se masnoća iz pancete počne topiti, tada dodajte rajčice i maslac i nastavite peći dvadesetak sekundi. Dodajte i malo parmezana pa tjesteninu. Podlijte s dvije, tri žlice vode u kojoj se tjestenina kuhala. Kružite tavicom na štednjaku, dok se umak malo ne zgusne, a svi okusi se prožmu. Po potrebi posolite i popaprite.


Tjesteninu poslužite posipanom svježe ribanim parmezanom.    

Nema komentara:

Objavi komentar