nedjelja, 16. prosinca 2012.

Božićna terapija

Već nekoliko godina me zaobilazi božićno raspoloženje. Prosinac prođe u trenutku, a onda me 24.12. Badnjak zatekne nespremnu. Od ranog jutra panično smišljam jelovnik i sastavljam popis namirnica. Slijedi koordinirana akcija cijele obitelji, jer ja više ništa ne stignem. Mama juri na tržnicu po ono što je ostalo, što drugi nisu kupili. Tata je u jednoj samoposluzi, a sestra u drugoj, jer, naravno, nemoguće je sve nabaviti na istom mjestu. U međuvremenu smo na poslu, šećemo kućne ljubimce, idemo zubaru, svađamo se, kupujemo poklone, jer ranije nismo stigli... U osnovi, jurimo ko' muhe bez glave. Svom silom želimo osjetiti duh Božića, koji nikako da se ukaže u općoj napetosti.
Ove godine sam odlučila stati na kraj toj jadnoj praksi. Na sreću, otkrila sam lijek i sad se lagano ufuravam. Deserte sam smislila, a na tragu sam i ostatku večere. Pokloni me ne brinu.
Mnogi prijatelji i poznanici požalili su mi se na isti problem s ufuravanjem. Evo nekoliko savjeta. Ne brinite, neću savjetovati slušanje božićnih pjesama, mada i to pomaže.
1) Snijeg je uvijek rješenje. Na sreću, ove godine ga je napadalo na pretek. Ukoliko ga nema u vašem mjestu, sjednite u automobil i otiđite na izlet tamo gdje ga ima.
2) Pijte kuhano vino. Čistite snijeg u društvu prijatelja, a zatim čavrljajte uz šalicu kuhanog vina. Ili jednostavno skuhajte vino, umotajte se u dekicu i izađite na terasu u hladnu večer.
3) Cimet, klinčići, anis, kardamom, đumbir, med... Sve su to začini koji zajedno čine neodoljivi okus i miris Božića. Dodajte ih u sve, u vino, kavu, čaj, umake. Pecite kolačiće. Neka vam dom zanosno miriše.
4) Sami izradite božićnu dekoraciju. Ne mora to biti ništa pretenciozno. Kupite gotov vjenčić i dekorirajte ga s par sitnica, svjećicama, plodovima šipka, bobicama...
5) Pogledajte film, koji će izazvati uuuuuuh, aaaaaah, suze i vjeru u ljubav, budućnost, ljude. Ja svake godine gledam “Love Actually“ i plačem.
6) To je samo par sitnica, koje pomažu. No, meni je ove godine trebala jača doza.
London, Pariz, New York... Svi ti gradovi izgledaju fantastično u predbožićno vrijeme, ali ništa nije ravno srednjeuropskim gradovima. Stara, dobra Habsburška Monarhija najbolje zna kako ukrasiti jelku i skuhati vino. Zato, po dozu prazničnog raspoloženja treba otići ravno u prijestolnicu, Beč.

Dan terapije započinje kasnim buđenjem ispod flafaste, bijele tuhice, kakvu možete pronaći samo u austrijskim hotelima. Slijedi kratka šetnja kroz zaleđeni park Belvederea ili dvorišta Hofburga. Tek toliko da se pothladite i osjetite tračak sreće i žarenje u obrazima kada uđete u Demel, staru bečku kavanu s ogledalima koja sežu do drvenog, kasetiranog stropa s kojeg vise raskošni lusteri.


Šalica melangea i šnita ruske punč torte savršen su doručak. Dobro, priznajem da sam trebala reći “šnita sacher torte“, ali vjerujte mi i ruska torta se uklapa u carski štih.


Nakon tako nobel doručka, na nobel mjestu, gdje su vas oslovljavali s madam, navučete svoje fine, kožne rukavice i sva, ne znam kako bih se izrazila, recimo sva kao iz reklame za parfem kliznete niz Stefansplatz i Kertnericu do “Haus der Musik“. Mogla sam odabrati i neki drugi muzej, ali terapija u obliku marša Radetzki ili valcera stvarno je prikladna. Poslijepodne provedite na nekom od devetnaest božičnih sajmova.


Razgledavajte štandove, kupite pokoju sitnicu. Na kraju se nađite s prijateljima i ugrijte se uz šalicu kuhanog vina. Za dobar kraj terapije sjednite u zadimljenu pivnicu, za jedan od dugačkih stolova i naručite kriglu kućnog piva.


Opustite se uz razgovor, smijeh i dobar bečki šnicl ili gulaš sa zemelknedlima.


Terapija je uspjela.


KUHANO VINO
-za 2 osobe

Recepti za kuhano vino su različiti pa predlažem da sami kreirate svoj. Odaberite začine koje volite. Možete koristiti cimet, vaniliju, klinčiće, kardamom, koricu agruma. Ukoliko želite, možete dodati i sok naranče ili klementina. Sami odlučite i o količini i vrsti šećera, vrsti vina. Nemojte kupiti najjeftinije vino, koje nađete. Neka bude jako i srednje kvalitete.
Nakon niza pokušaja, zaključila sam da mi je najjednostavnija varijanta i najdraža.  


500ml crnog vina
100g šećera (ja koristim vanili šećer, ali ne onaj kupovni. prazne mahune vanilije držim u staklenci sa šećerom. Takav šećer je blaži od kupovnog.)
50ml vode
1 veći štapić cimeta
1 zvjezdica anisa
4 klinčića
4 mahune kardamoma, zdrobljene


U lončić stavite šećer, vodu i začine. Pustite da se šećer sasvim otopi i počne dobivati blago žutu boju. Za jači okus možete pustiti da šećer jače potamni, ali pazite da aromati ne zagore. Dodajte vino i kuhajte. Kako je šećer već rastopljen, neće biti potrebno dugo kuhanje. Nikako ne dopustite da vino uzavri!!!


Nema komentara:

Objavi komentar