nedjelja, 12. veljače 2012.

Lijek iz kuhinje

Evo, baš sam napisala nekoliko rečenica. I obrisala ih. Napišem pa obrišem. Sve nešto pišem o pahuljicama, vjetru, nanosima. Ja bih da je opis romantičan i produhovljem, onako, uzvišen, a kad tamo, teški kič.


U svakom slučaju, htjedoh reći, da sam poslijepodne provela šečući gradom zatrpanim snijegom. I da mi je bilo super kad sam propala u snijeg, i kada mi je snijeg upao u čizmu i kada su mi se pahuljice zalijepile za trepavice. I kada sam se poskliznula. A, hranila sam i ptičice. Bilo mi je toliko lijepo, da sam zanemarila tešku prehladu i sve što uz nju ide.
Po povratku kući, nakon radosti na snijegu, trebalo se nekako ugrijati. Vruća čokolada s đumbirom i prhki đumbirovi kolačići, bili su pun pogodak. Intenzivan, pomalo ljutkast okus đumbira pruža organizmu osjećaj topline. Dobro, možda sam to sad izmislila, ali sigurno nisam umislila ugodu i spokoj, koje kućom širi miris svježe pečenih kolačića.
Upotreba korjena đumbira, u evropsku je kuhinju stgla iz Jugoistočne Azije. No, s jednom razlikom. Dok se u Aziji đumbir, uglavnom, koristi u slanim jelima, Europljani ga dodaju slasticama. Poznat je i u narodnoj medicini Azije, Istočne Afrike i Latinske Amerike. Ukoliko ste prehlađeni ili imate gripu, Kinezi će vam savjetovati, da popijete vodu u kojoj se kuhao đumbir s dodatkom smeđeg šećera. Ili biste, možda, malo osuvremenjeni lijek, gdje se, u istom receptu, umjesto vode koristi Coca Cola. Kako biste se riješili kašlja, pojedite kajganu s đumbirom. Opet kineska preporuka.
Ja sam se, nekako, odlučila za slatku varijantu.

PRHKI KOLAČIĆI S ĐUMBIROM
200g maslaca, omekšalog
100g šećera u prahu
vrhom puna žličica đumbira u prahu
prstohvat soli
2 žumanjka
250g glatkog brašna


Izmješajte maslac, šećer, sol i đumbir, dok ne dobijete glatku smjesu. Umješajte dva žumanjka. Kada dobijete jednoličnu smjesu, dodajte prosijano brašno. Lagano sve umijesite te, od tijesta, oblikujte disk, omotajte ga prozirnom folijom i pustite da pola sata odstoji u hladnjaku.
Tijesto položite između dva lista papira za pečenje i razvaljajte ga na debljinu od 5mm. Vratite ga u hladnjak na dodatnih pola sata. Kada se tijesto stvrdne, kružnim kalupom izrežite kolačiće i položite ih na tepsiju obloženu papirom za pečenje. Pecite u ranije ugrijanoj pećnici (170°C) oko 7 minuta, dok kolačići ne dobiju žućkastu boju.

VRUĆA ČOKOLADA
200ml punomasnog mlijeka
50ml vrhnja za šlag
50g šećera u prahu
komad svježeg đumbira, veličine pola prsta, izrezan na dva do tri komada
100g kvalitetne tamne čokolade (70% kakao), iskidane na komadiće

Lagano ugrijte mlijeko i vrhnje u koje ste stavili đumbir. Maknite s vatre i pustite, da, na toplom, odstoji oko pola sata. Na taj način mlijeko će preuzeti aromu đumbira. Dodajte šećer i vratite na vatru. Kada mlijeko uzavre, izvadite đumbir i prelijte preko čokolade. Mješajte dok se sva čokolada ne rastopi. Ukoliko je potrebno, dodajte još šećera. Ponovno sve ugrijte i poslužite.



Evo i jedan tip. Neispravno je isti, dominantni sastojak ponavljati u više komponenata jednog jela, recepta. Ukoliko vruću čokoladu poslužujete uz kolačiće s đumbirom, tada nemojte đumbir staviti i u čokoladu. Ja sam to učinila zbog prehlade, a i jako volim đumbir.

Nema komentara:

Objavi komentar