srijeda, 11. travnja 2012.

Mirisni vrt

Puno je bolje koristiti svježe, nego li osušeno začinsko bilje. Na svakoj tržnici možete kupiti vezice svježe mente, peršina, kadulje... No, sigurna sam da nikada ne uspijete potrošiti sve što ste kupili i da dobar dio toga bilja uvene ili istrune. To možete izbjeći zasnivanjem vlastitog začinskog vrta.


U Istri, oko kuće, uspijevaju mi lovor, ružmarin, kadulja, menta, peršin i još mnoge druge začinske biljke. Nema ništa slađe, nego sa škarama u rukama istrčati iz kuhinje i ubrati stručak začina, kojeg mi je upravo ponestalo.


No, nemamo svi pravi vrt. Nemam ga niti ja u Zagrebu, ali to nije izgovor za nekorištenje svježih začina. Dovoljno je nekoliko tegli na balkonu ili prozorskoj dasci. Ovog proljeća sam dosta “kratka“ s prostorom pa imam samo četiri tegle. U dvije sam zasijala korijander i estragon i trenutno čekam pojavljivanje prvih, krhkih biljčica. Bosiljak i timijan sam kupila kao odrasle biljke i presadila ih u ukrasne tegle. Timijan je upravo procvjetao.


Osim što ćete od takvog bilja imati praktičnu korist, tu je i ona estetska. Ukoliko biljke posadite u ukrasne posude, veselit će vas pogled na njih, a njihov prekrasan miris doprinosit će vašoj opuštenosti i dobrom raspoloženju.


Svu tu ljepotu ćete dobiti u zamjenu za malo vode, svjetlosti i topline, a trajat će cijele godine.

Nema komentara:

Objavi komentar