ponedjeljak, 23. travnja 2012.

Indiji s ljubavlju

Boravak u Londonu svakako je imao ogroman utjecaj na moje prehrambene navike. Neću sada govoriti o tome, da je moj ukus postao istančaniji, jer je, niti da sam postala izuzetno zahtjevna, jer jesam, ali sam svakako postala otvorenija prema novim iskustvima, novim doživljajima. Tu je na prvom mjestu indijska kuhinja.


Pale su sve barijere, a predrasude nestale. One su se temeljile na jedinom indijskom restoranu u Zagrebu, a vjerujem i u Hrvatskoj. Kod tog restorana, na Opatovini, sve je naopako. Kada sam prvi i jedini put došla onamo, trebala sam se odmah okrenuti i otići. Jelovnik pored ulaza, koji polagano nagriza plijesan, trebao mi je biti dovoljan. Ako se ne brinu za vanjski dojam, kako je tek iza vrata kuhinje. To, i onaj kičasti, primitivni dekor, nisu egzotični, nego neprihvatljivi. Neprihvatljiv je i jelovnik na kojem možete dobiti jela od povrća i piletine, ali ne i od janjetine, jer nema dovoljno prometa da bi se skuplja janjetina prodala, a šteta ju je baciti. Kao, jeftiniju piletinu bacaju. Samo da znate, od stare janjetine se ne možete otrovati, a od piletine da. Na kraju, hrana nije bila neukusna, ali ostatak dojma je. Posebno me se dojmila neispravna ventilacija i mirisi kuhinje, koji su se, zbog toga, uvukli u moj kaput.

No, budimo pozitivni. U Londonu sam se zaljubila u indijske okuse, začine i boje. Od toga, da se u mojoj kući kuhalo i peklo indijsko, do zajedničkih izlazaka s indijskim prijateljima u, stvarno, privlačne restorane. Kroz njihovo iskustvo i savjete upoznala sam ono najbolje. Danas, u nedostatku pravih mjesta u Zagrebu, sama kuham indijsko. I vama, umjesto opskurnog doživljaja na Opatovini, preporučam malo eksperimentiranja u kuhinji. Počet ćemo s nečim jednostavnim.


COCONUT CHICKEN CURRY  (PILEĆI CURRY U KOKOSOVOM MLIJEKU)
-za dvije osobe

1 veća pileća prsa, nasjeckana na trakice debljine 1cm
2 velike žlice Madras currya
1 velika žlica kumina u prahu
1 velika žlica korijandra u prahu
1 velika glavica luka, sitno nasjeckana
2 mlada, cijela češnjaka ili 4 režnja starog češnjaka, sitno nasjeckana
1 komad svježeg đumbira, veličine palca, naribanog
1 limenka kokosovog mlijeka, 400ml
sol, papar, suncokretovo ulje, malo tople vode za podlijevanje
stručak svježeg korijandra (moj je izrastao u začinskom vrtu na mom prozoru)

160g basmati riže


U tavi dobro zagrijte ulje te prethodno posoljenu piletinu prepecite tako da se zarumeni, oko minutu sa svake strane. Premjestite piletinu na tanjur, a u tavu u kojoj se pekla piletina, dodajte veliku žlicu ulja. Zatim dodajte kumin i korijander u prahu te curry. Ukoliko nemate jaki Madras curry, vjerojatno će vam trebati više od dvije žlice. Začine pržite oko minutu, dok ne počnu otpuštati aromu. Zatim dodajte luk, češnjak i đumbir. Miješajte na laganoj vatri, dok luk sasvim ne omekša, oko desetak minuta. Ukoliko vam se učini da stvar zagorijeva, podlijte s malo vode i čekajte da ponovno ispari. Ako začini i jesu sasvim zalijepljeni za dno, ne znači da gore. Pažljivo sve nadzirite.  
Dodajte kokosovo mlijeko i kuhačom dobro postružite dno ntave, kako biste oslobodili sav okus. Pustite da uzavre i zatim vratite piletinu. Neka se lagano krčka osam minuta.
Kada curry skinete s vatre, dodajte svježe nasjeckani korijander.


Jednostavno, u slanoj vodi skuhajte mirisnu basmati rižu. Neka, nakon kuhanja, odmori desetak minuta. Servirajte uz curry.
Prva lekcija iz indijske kuhinje je na kraju.

Nema komentara:

Objavi komentar