petak, 23. ožujka 2012.

More i šuma

Ovoga tjedna su se na Dolcu pojavile prve, divlje šparoge. Juhuuuu! Već sam stigla raditi fritaju i salatu, a i rižoto je u planu. Bojim se da ćete uskoro primijetiti moju opsjednutost tim vazdazelenim grmom i njegovim proljetnim izdancima. Rado razmišljam o gorkastom okusu šparoge i “u glavi“ ga slažem s drugim okusima. Obično volim da su blagi, delikatni, možda čak, pomalo slatkasti. U današnjem receptu spojit ću zavodljive okuse mora i šume.


Već sam govorila o ljepoti tanjura. Izuzetno mi je važna. Pretpostavljam da ste to, gledajući moje postove i fotografije, već shvatili. Zadaća svakog chefa je pružit ugodu i oku i nepcu.
Meni su na tanjuru važne boje. Volim da su intenzivne, jasne i prirodne. Najdraža mi je zelena, a nju je najteže sačuvati, jer klorofil u zelenih biljaka kuhanjem oksidira. Blanširanjem ćemo ga najlakše očuvati. O tom postupku sam već ranije govorila, ali nije zgorega ponovit.
Bez obzira na način na koji pripremam šparoge, prvo ih blanširam, jer volim da na tnjuru izgledaju privlačno.

SIPA NA NAGLO SA SALATOM OD KRUMPIRA I DIVLJIH ŠPAROGA
-za 2 osobe

500g većih sipa, dobro očišćenih i oguljenih
4 krumpira
1 vezica divljih šparoga
3 grančice timijana
3 režnja češnjaka, neoguljena, samo nagnječena
malo peršina, sitno kosanog
maslinovo ulje
sol i papar

Ogulite krumpir i skuhajte ga u slanoj vodi. Ocijedite ga i grubo narežite na komade .
Šparoge prelomite na mjestu gdje prirodno pucaju kada ih savinete. Donji dio stabljike bacite. Koristit ćemo samo gornji, mekši dio. Lonac slane vode dovedite do vrenja pa ubacite šparoge. Kuhajte ih oko minutu pa odmah prebacite u ledeno hladnu vodu. Na taj način šparoge će zadržati prirodnu, zelenu boju. Odmah ocijedite.


Lagano zagrijte tavu s maslinovim uljem pa dodajte češnjak i timijan. Na laganoj vatri nekoliko minuta aromatizirajte ulje, a zatim odstranite aromate. Pojačajte vatru i pustite da se ulje jako ugrije. Na tako vruću tavu dodajte očišćene i izrezane sipe pa ih pržite oko dvije minute. Prženjem morate dobiti karamelizirane, ali vrlo mekane sipe. To se postiže kratkim pečenjem na jako vrućoj tavi. Na kraju začinite krupnom solju i krupno mljevenim, crnim paprom. Maknite s vatre i dodajte kosani peršin.
Paralelno, u drugoj tavi zagrijte maslinovo ulje i jako kratko zagrijte krumpir i šparoge. Maknite s vatre i začinite krupno mljevenim, crnim paprom i solju.


U nadolazećem vikendu predlažem vam odlazak u prirodu. Ukoliko se nađete u Istri, prošećite obalnom zonom i u gustišu potražite šparužinu.
Otiđite i do naših tržnica i “poludite“!!!!

Nema komentara:

Objavi komentar