petak, 30. ožujka 2012.

Rakovica s cappellinima

Za sebe bih uvijek rekla da sam mesojed, ali surfajući vlastitim receptima shvatila sam, da u mojoj prehrani ima, nekako, najmanje mesa. Nije namjerno. Volim pojesti dobar komad mesa, ali ako moram birati, uvijek ću se odlučiti za morske plodove, prvenstveno rakove, školjke i muzgavce. Čini mi se da su oni puno maštovitija opcija na tanjuru. Blagi su i zato se mogu kombinirati s većim brojem drugih namirnica. Volim ih na sve načine, a posebno pripremljene tako da do izražaja dolaze njihovi osnovni okusi. Primamljiva mi je i varijanta s blažim, azijskim okusima.
Danas sam na Dolcu naišla na relativno rijetkog gosta, rakovicu. I to živu! Nikada, ama baš nikada ne kupujte mrtvu rakovicu, jastoga ili hlapa. Jedina garancija da su svježi, jesu znakovi života.
Kupila sam i mladi luk i češnjak. Slatkasto meso rakovice i mlado povrće dobitna su kombinacija. A onda, na putu prema kući, sjetila sam se malene limenke curry praha s aromom manga, koju mi je poklonila sestrična za vrijeme boravka u Berlinu.


Jednostavan poslijepodnevni obrok bio je smišljen.


RAKOVICA NA AZIJSKI S CAPPELLINIMA
-za 2 osobe

1 rakovica (oko 800g)
1 stabljika celera, narezan na deblje komade
2 manja poriluka, narezana na deblje kolutiće
160g cappellina (tanki špageti)
1 vezica mladog češnjaka, sitno nasjeckan
1 vezica mladog luka, narezan na kolutiće
svježi đumbir, komad veličine polovice palca, oguljen i nariban
pola žličice blagog currya (ja sam koristila onaj, koji sam dobila na poklon)
prstohvat suhog chillia
maslinovo ulje
sol i bijeli papar

Grozim se ubijanja jastoga i svih drugih rakova, ali kao chef, moram i to raditi. Nastojim to učiniti na najbezbolniji mogući način, a to je snižavanje temperature. Zato sam rakovicu odložila u zamrzivač na nekoliko sati. To ju je omamilo.


U lonac vode dodajte celer i poriluk. Kada voda uzavri ubacite omamljenu rakovicu. Kuhajte 15min, a zatim je hvataljkama izvadite na radnu površinu i pustite da se ohladi. Sačuvajte oko decilitra tekućine u kojoj se kuhala.
Kada se rakovica ohladila očistite ju. Rakovica ima bijelo i smeđe meso. U ovom receptu nećemo koristiti smeđe meso jer, za njega, ima previše jak okus. U kliještima i nogama se nalazi samo bijelo meso. Kompletno ga izvadite jer čini gotovo polovicu količine u rakovici. Ostatak se nalazi na donjoj strani trupa, unuar ljušture u obliku saća. U toj mreži se nalazi bijelo meso. Izvadite ga pomoću čačkalice.

Uzavrite lonac slane vode i skuhajte tjesteninu al dente.

Na maslinovom ulju zagrijte curry i chilly. Kada se oslobodi aroma, dodajte češnjak i đumbir i malo ih omekšajte. Dodajte rakovicu, cappelline i podlijte s malo tekućine u kojoj se kuhala rakovica. Kada ispari dio tekućine dodajte mladi luk i začinite solju i paprom koliko je potrebno. Odmah maknite sa štednjaka.


Servirajte toplo.

Nema komentara:

Objavi komentar